Lejlighed 2.0

Så skete det, at postnummeret blev skiftet ud med 2200 og forstaden med Københavns mylder. Vi er tossede med det allerede. Nyder hvert et øjeblik. Hvert et lille spisested bliver udforsket, alle afkroge af vores gade bliver besøgt, nye små, Nørrebroske perler bliver opdaget hver eneste dag. Indimellem vores små glædesudbrud og hyggelige stunder i nabolaget, så er vores nye hjem blevet forvandlet til en støvbunke. Køkkenet er første projekt. Udvidet til dobbeltstørrelse. En væg måtte lide døden, men kampen, besværet og støvet var på alle måder det værd. Lyset strømmer ind i lejligheden. Ind på murbrokker, planker og flyttekasser. 

 Status er dette:   

 Drømmen er dette:   Jeg er optimistisk. På den lidt naive måde. Sommeren er på vej. Jeg kan dufte det i luften. Snart kan jeg rykke min popo ud af lejlighedsrenoveringsprojektet og placere den solidt i Hans Thausens park sammen med de hundrede andre solskinshungrende danskere. Her vil jeg skåle mit nye sygesikring velkommen i champagne, indtage min take-away (hurra for 5-6 ugers levering på køkken) og glemme alt om fuldtidsarbejde, boliglån og kassekreditter.

Leave a Reply

