Ugen i hashtags

UGENS #opture

# Vi flytter ind i den nye lejlighed om præcis en uge, yay(!) Der er både styr på flyttemænd og overtagelsessyn, dobbelt-yay(!). Alle ting er pakket ned. Vi lever med 2 af hvert bestik, paptallerkner og gamle rester fra fryseren, og det gør absolut ingenting.

# Nogen opdagede at badeværelsesgulvet i den nye lejlighed har en forkert hældning og nu fikser det på sælgers regning. Hep hey for at vi ikke selv skal stå med det… og at vores gode venner bor lige i nærheden og har tilbudt deres bad, såfremt fællesbad i gård ikke er our thing.

# Ny backpackertaske fra Fjällräven er ankommet kun 2 dage efter bestilling. Den er rocker-lækker, får mig til at føle mig som en vaskeægte backpacker og så var den til og med på tilbud. Win!

# Jeg har på trods af et minimalt overforbrug alligevel formået at spare en god sjat sammen. Blev fejret med indkøb af ovennævnte backpack og en tur i boghandlen.

# At jeg til og med også har formået at få booket både en tur i Amazing Space og en frisørtid hos Atmosphair CPH. Sidstnævnte giver muligvis en smule koldsved grundet frisørtraumer, men nogen har pointeret at det er på tide og at det altså ikke giver det samme resultat at klippe sit eget hår med køkkensaksen. Point taken.

UGENS #firstworldproblems

# Hvorfor det er så drønhamrende umuligt at blive enige om bordplade til nyt køkken.
Vi er enige om at det skal være sort, tjek. Vi er enige om at der skal være fokus på opbevaring, tjek. Vi er enige om at vi synes godt om det industrielle look, tjek. Vi er på ingen måde enige om bordpladen… suk. Stål er for koldt (ifølge mig, manden min synes til gengæld det er über cool, men han ville nok også synes at slagterhus-stilen er the shit), træ er for sart (her er det manden, der er lyseslukker og mig, der synes det er noget så pææænt. Forsøger endda at bilde ham ind, at jeg da godt gider at vedligeholde det med olie en til syv gange i måneden), det samme siger han om beton… selvom man ikke skulle tro det var sart. Han vil derimod gerne give det hele epoxylak. Måske skulle vi bare købe laminat… eller…. helt droppe bordpladen.

# At badeværelsesgulvet i den nye lejlighed har en forkert hældning og nu ikke kan blive færdig inden vi flytter ind. Hej bad i gården!

# Hvor alle mine penge forsvinder hen hver måned. Igen, jeg forstår det ikke. Så meget shopper jeg da ikke…

# Hvorfor alle er så vilde med kittenheels. Indrømmet, det kan have noget at gøre med min skostørrelse. En kittenheel får ikke ligefrem en fod til at se mindre og mere elegant ud. Ville muligvis have det anderledes såfremt jeg var født med en størrelse 36.

# Hvorfor der, trods et utal af valgmuligheder, sjældent er noget godt i tv. ‘De unge mødre’, samtlige genudsendelser af 90’er serier, det uendelige ‘Glamour’… Masser af valgmuligheder, der stjæler dine hjerneceller og hverken beriger eller udvider din verden. Så finder man sig selv, som en anden 80-årig, zappende mellem DR1, DR2 eller DR3. Frustrationen over mængden af dårlig tv, og ens ditto evne til alligevel at zappe rundt på de 156 kanaler, har faktisk resulteret i at vi i den nye lejlighed har fravalgt tv-pakkerne og istedet nøjes med TV2 og alle DR’s kanaler. Føler mig næsten lidt finkulturel på ‘nej, vi har da ikke tv, vi læser bøger, konverserer og er nærværende‘-måden.

Leave a Reply

