I april vil jeg…

Jeg er generelt tosset med lister. Endnu en liste, som jeg skribler ned i min propfyldte notesbog, er en huskeliste til de oplevelser, gøremål og andre rare sager, som jeg gerne føre ud i livet i den kommende tid. Den er om noget blevet lidt mere organiseret af at komme online, men princippet er det samme; i den kommende måned vil jeg….

>> Gå til frisøren. Det er længere tid siden at jeg har været ved frisøren end jeg vil indrømme. Sidste gang håret trængte blev det klippet over vasken med en køkkenvask af ingen mindre end moi. Nu drømmer jeg om kortere sommertoner, der kan styles med fine krøller til festlige lejligheder og et uglet look til hverdag. Mit hår er lige nu så langt og rundt at jeg ikke magter andet end en hestehale. Krøller og fine frisure glider ud efter kort tid, hvis jeg ikke overdænger skalpen med hårlak, og jeg er ikke stor fan af hårlak eller andre hårprodukter, der får mit hår til at føles stift eller klistret. Så beslutningen er taget, minimum 20 cm skal af. Jeg er skræmt og glæder mig på samme tid. Tænk at hår skal have så stor en betydning. #1st world problems.    {Maskcara}

>> Udforske mit nye nabolag. Selvom jeg ofte har svinget mit træben i det Nørrebroske natteliv og tilbragt hyggelige stunder med venner i kvarteret, så er det pludseligt noget andet, når eget postnummer siger 2200. Jeg har derfor en plan om at udforske gaderne omkring Assistens Kirkegård indimellem lejlighedrenovering og arbejdsliv. Jeg skal drikke øl hos Kølsters Tolv Haner, spise mad og drikke vin til langt ud på natten på Spise/Bar nr. 20, endelig bruge vores gavekort til Relæ på Jægersborggade og kunne gå hjem bagefter. Jeg vil tage på tour-de-vinbar og besøge blandt andet Vinhanen, Malbeck P2 og Sabotøren , danse sommernætter væk høj på den solbærsaftsøde Lambrusco fra Musiksmag på Jægersborggade og drikke lørsdagskaffe på alle de fine kaffebarer, der er poppet op som paddehatte indenfor de sidste par år. Behøver jo aldrig forlade kvarteret igen.

>> Få en ansigtsbehandling hos Amazing Space. Har jo lovet mig selv at holde fast i hverdagsluksus og en omgang forkælelse må ligge øverst på listen. Særligt i en tid, hvor jeg bruger det meste af min tid i kluns, som jeg aldrig ville forlade matriklen i, med maling i håret og murstøv i øjenkrogene.

>> Spise årets første is hos Istid på Jægersborggade. Jeg er en is-pige. Ikke en lakrids-pige, ikke en vingummi-pige, men en vaskeægte is-pige. Og en kræsen en af slagsen kun de bedste dur og indtil videre har det omfattet Siciliansk Is på Vesterbro og Olufs Is på Østerbro. Begge dele har indtil nu betydet en længere udflugt. Istid er et lille iværksætter-projekt bosiddende i et kælderlokale i ynglingsgaden. Det er også den første isbutik i Skandinavien, der tilbyder instant-icecream lavet med flydende nitrogen. Hos Istid laves isen for øjnene af en ved brug af minus 198 grader flydende nitrogen. Isen kan derfor laves uden tilsætningsstofferne. Hvilket i sig selv må være et besøg værd. Rygtet siger derudover at konsistensen er blødere og mere cremet end almindelig is.  {KBHby}

>> Nyde en såkaldt ‘sun downer’ i min nye vindueskarm med udsigt over Nørrebroshustage. Denne opskrift må afprøves. Den ser ud til at rumme lige dele forårskuller og lige dele solnedgang over hustage. Den perfekte kombination. Ærlig talt, så må der gerne komme flere af den slags i mit liv. Er generelt større tilhænger af at drikke  lidt, men ofte, frem for meget til særlige lejligheder. Flere hverdags-drinks og torsdags-vino på menuen…. og færre teenage-branderter i weekenden. Det må være målet.

Leave a Reply

