Bucket List

Jeg er stor fan af lister. Ønskelister, to-do lister, huskelister, tankelister… En Bucket list ( læs: things you want to do before you kick the bucket) er jo nok i virkeligheden en anden slags ønskeliste – en ønskeliste for mit liv. At rejse er for mig den ultimative måde at leve sit liv på, nogle ville muligvis anvende ord som små-afhængig og rejsegal, men fred være med det, derfor er denne Bucket List selvfølgelig dedikeret til at rejse.

 Bucket-List-Quotes

Da jeg var ung yngre og frejdig virkede det som om verden lå for mine fødder, havde masser af tid og muligheder og der var ingen grænser for hvad fremtiden kunne bringe af nye eventyr. Når man bliver voksen begynder der at komme ting i vejen, mulighederne er ikke længere uendelige. Der er forpligtelser, familie, arbejde. En Bucket List er min måde at bliver ved med at drømme, fastsætte mål og forsøge at opnå dem. Den koster ingenting. Alt man behøver er pen og papir og evnen til at drømme – også bedre kendt som at søbe rundt livets mange muligheder. Nogle af punkterne på min liste har jeg allerede nået. Det gør mig glad at se punkterne blive krydset af, samtidigt med at flere kommer til undervejs. It’s a never ending story, på den gode måde.

  • Se nordlyset over Island og bade i Den Blå lagune
  • Dykke ved Gili Trawangan, Indonesien
  • Køre Route 66, USA
  • Køre over The Golden Gate Bridge i San Francisco
  • Danse til Mardi Gras og spise soulfood i New Orleans
  • Spise nudler fra et gadekøkken i Hanoi
  • Se solnedgangen over Angkor Wat, Cambodia
  • Se solopgangen over Himalaya
  • Roadtrip langs Norges kys mod Nordkap
  • Sove i telt i Yosemite National Park, USA
  • Paris, Paris, Paris
  • Besøge Surfers Paradise, Australien
  • Gennemtrawle New Zealand i autocamper 
  • Drikke en Singapore Sling i Singapore 
  • Alaska og Canada i autocamper – følge i fodsporene af Christopher McCandless, Into the Wild
  • Rundrejse i Mexico
  • Se den Blå Moske i Istanbul
  • Cuba – en mojito i Havana
  • Rejse fra Boston og op mod Canada, se løvet skifte farve i New England om efteråret og tage på hvalsafari ud fra den amerikanske østkyst.
  • Tel Aviv, når der forhåbentlig en gang er faldet ro over området.
  • Opleve Iguazú/Iguaçu-vandfaldene i Brasilien
  • Opleve 4th of July i New York.

Selvom det er motiverende og livsbekræftende at drømme om fremtiden, så tænker jeg, at det kan være mindst lige så berigende at tænke tilbage til de eventyr man allerede har levet. Min tanke er, at hvis man (læs: jeg) fokuserer udelukkende for meget på det man endnu ikke har opnået, kan man komme til helt at glemme eller ligefrem undergrave, hvad man allerede har opnået og oplevetHar muligvis en tendens til det sidste. Særligt på søndage. Humøret kan næsten tendere til søndags-pessimisme, når mandagen trænger sig på og hverdagen melder sin ankomst. Helt uroligt hvordan søndags-depressionen kommer snigende, når timerne tæller eftermiddag. På trods af solskin, langsom morgen og ynglingsmorgenmad på menuen. 

Tænker jeg den næste tid vil kigge tilbage på flere af mit livs fantastiske eventyr. Dele de uforglemmelige oplevelser og mine erfaringer med de forskellige destinationer, komme med tips og inspiration. Og i den proces måske minde mig selv om, hvor meget jeg har oplevet, aka rejst, i mine første knapt 30 år og endnu vigtigere, hvor mange rejser, der er mulige de næste 30 år qua nogle af voksenlivets mange glæder – større økonomisk frihed og muligheden for helt selv at bestemme, hvad man bruger sin tid og penge på.

Glæder mig allerede – til fremtiden og en lille trip down memory lane.

Leave a Reply

