Mønstre

Da vi var i Istanbul havde vores opgang til lejligheden det mest fantastiske gulv i et grå-blå mønster og lejlighedens badeværelsesgulv havde et lignende fint, rødbrunt mønster. Nu drømmer jeg selv om finurlige, farverige fliser i skønne farver til at bryde det stilrene, skandinaviske look. Særligt badeværelset måtte gerne få et gulv i nogle lækre, grønblå nuancer.



Tænker jeg badeværelse drømmer jeg ligeledes straks om badekar på løvefødder, der vil give fin kontrast til de mellemøstlige farvelege på gulvet, men med et 6 kvm stort badeværelse, må løvefødderne nok vente… I hvert fald til vi en dag flytter i million-dollar Frederiksberg villa, hvor badeværelset er på størrelse med vores nuværende stue. Fliserne derimod, de er på den realitiske ønskeliste. Jeg forudser at de vil kunne bringe charme og personlighed ind i et ofte køligt, hvidt og næsten sterilt rum.



Så mangler vi bare at finde det perfekte spejl. Her vil jeg også meget gerne væk fra det klassiske badeværelsesspejl uden ramme og leder istedet efter et finurligt et af slagsen, gerne med læderhank – mest for at tage hensyn til min bedre halvdel og hans ønsker om maskulinitet og industrialisme i indretningen. 

Leave a Reply

