Tømmermændsramt og optursspise





Lørdag havde vi loge-dag. Er så heldig at være medlem af en skøn pigeloge med to festlige liga-dage om året fyldt med anderledes aktiviteter og oftest også en del drinks efterfølgende. Efter en mildest talt lidt for våd og lidt for sen nat i det Københavnske natteliv var jeg godt nok ikke meget værd. Og på trods af glæden over at foråret endelig er ankommet blev jeg alligevel en smule bitter over ikke at kunne nyde mine tømmermænd med god samvittighed. Når solen endelig kigger frem og lokker med lune pladser i solen og udendørs aktiviteter uden vanters, frosne tæer og ti lag, så er vi danskere jo indstillet til at flokkes om de grønne pletter i solskinnet – det passede ikke ligefrem til min ømme krop (grundet fægtning – er godt nok overrasket over hvor hårdt fægtning er, men mere om det på et andet tidspunkt) og mit tunge hovede (tak til teenage-Silke). Det var derfor først da manden lokkede med sliders og gåtur i solskinnet at jeg fik lettet mig fra sofaen. 

Vi tog således hinanden i hånden, parkerede Polo’en ved den nye lejlighed og fortsatte hånd i hånd gennem Asssistents Kirkegård og videre ned til søerne for at ende på Sliders. Har længe kastet lange blikke efter panoramapladserne i restauranten, og har endda en enkelt gange forsøgt mig på at få plads med en veninde. Det var dog ikke en succes – vi var simpelthen for utålmodige og blev lidt for arrige over den manglende kø-kultur til at vente på selv at få fat i et bord. Har derfor været lidt små-bitter på stedet siden da. 



I går var til gengæld en succes, på trods af at de var løbet tør for fritter. Så fik man til gengæld en salat og det var nok også et sundere valg. Vi valgte tre stk. Til den overkommelige sum af 129kr. Og mit asisiatisk-elskende korpus valgte lykkeligt en mad and, hoisinsauce og sukkerærter, en pulledpork og en okse med peberfrugtscreme, ost, bacon og agurk. Må ærligt sige at jeg er fan. De mætter som en stor burger, man kan få lov til at vælge flere slags (hvis man som mig er ulykkeligt rædsom til at vælge, når det kommer til mad) og endeligt så smager de lige som de skal. Især med træt hovede. Kan heller ikke udelukke at en fredag aften med en kande kold øl ville være godt, men så kommer mængden af mennesker og den manglende køkultur i spil igen. 

Leave a Reply

