Kære fredag…

Tak fordi du altid kommer til tiden, også selvom det aldrig er tids nok. Fredagen arbejdsdag har været en af de hårde, så ser frem til en fredag på sofaen i godt selskab. Manden er væk i arbejdsøjemed og jeg er alene på matriklen. En sød veninde kommer forbi med sushi, som vil blive indtaget på sofaen til en rigtig tøsefilm. Og så er hr. Hendricks klar til at forsøde fredagen lidt ekstra. Glæder mig allerede til en kold gin&tonic med ekstra agurk. Lige hvad jeg har brug for efter en mildest talt hæsblæsende uge og med et stramt program i morgen, lørdag. A pro pos Hendrick’s, så er gin&tonic på alle måder min ynglingsdrink, det er også et relativt nyt bekendtskab og kom efter jeg opdagede at agurke-versionen. Jeg er nu egentlig ikke særlig sart med gin, hvis man tør indrømme det i åbent forum. Drikker gerne den billige fra Netto. I virkeligheden synes jeg nu at det er tonic’en, der gør den helt store forskel for mig…. Men den er nu pæn, den flaske og nogle gange må æstetikken gerne vinde. 

Hvis man som jeg er tosset med gin&tonic, men måske har lyst til at forsøge sig med nye, lækre versioner, så har jeg støvsuget nettet efter lækre alternative til den klassike G&T;

Man kan eksempelvis spice sin agurke-version op med valgfri krydderurter, fx rosmarin, hvis man er til det.



{Minted}

Blandt andet den her med blodappelsin, som det jo netop er sæson for lige nu.



{Phoebespurefood}

Eller denne med brombær. Jeg elsker drinks med brombær. 

{Athoughtforfood}

God fredag derude!

Leave a Reply

