Travle dage og regnbuemad

Jeg stræber efter at spise sundt i hverdagen, særligt når rødvin og restaurantbesøg ofte fylder weekenderne. At spise “regnbuemad” med masser af farver er tit mit to-go-to-princip, da det er nemt at leve efter og i virkeligheder tvinger mig til at gøre mig lidt mere umage uden at skulle måle og veje. Nogle dage er bare ekstra travle eller man mangler simpelthen bare overskud og inspiration til at kokkerere i køkkenet – også selvom man er et madøre. På de dage bliver det ofte til noget nemt, men må indrømme at jeg har svært ved at få et par kedelig rugbrødsmadder ned efter en lang dag, hvor behovet for forkælelse i virkeligheden er højest. Take-away er jo altid nemt, men ikke ligefrem altid en mulighed, særlig sidst på måneden, hvor kontoen sandsynligvis har set bedre. Min mavesæk ridder stadig på sushi-bølgen, men de dage, hvor det ikke skal koste flere hundrede kroner at være doven, så sker det at jeg besøger min lokale 7-11. Det lyder værre end det er. 7-11 har længe ført sunde og mere appetitvækkende alternativer til deres pølsehorn og pizzastykker. I dag kom der således denne bad boy med hjem og med lidt “oppiftning”, så var dagens aftensmad lige hvad jeg havde brug for.

Processed with Moldiv
Retten består ret simpelt af stegt oksekød, ristede kikærter, humus, spinatblade, peberfrugt og løg. Tilsat til ærteskud, resterne af lidt feta og en perfekt avokado, så får man en mættende og velsmagende aftenssalat med masser af sunde fedtstoffer og en god fylde. En håndfuld blåbær og en rød peberfrugt havde været den perfekte topping for at få lidt sødme og lidt farvespil, men de havde ikke overlevet tilværelsen bagerst i grønsagsskuffen. Har et par gange før spist salaten på farten – uden tilføjelser selvfølgelig – og det har været en rimelig succes og bedre end mange af de andre alternativer, man har i sådan en situation.

Leave a Reply

